Advert Board

Thursday, March 4, 2010

Sebelum Menggunakan Sebarang Tool Pelaburan (OD/ASB @ loan @ CC @ etc)

Tujuan melabur adalah untuk menggandakan duit kita jadi banyak.

Tapi, setiap pelabur yang berilmu (smart investor), dah set dalam kepala,

"aku melabur RM10,000 ni, dan aku sanggup kehilangan RM10,000 ni"

Hakikatnya, sedar atau tidak, mana-mana smart investor ni, diorang sebenarnya dah tahu apa yang hendak dijangka sebab diorang dah tau:

a) objektif yang nak dicapai.
b) cara-cara dan strategi yang boleh dilakukan untuk capai objektif.
c) risiko kerugian.
d) cara-cara dan strategi untuk minimumkan kerugian.

sebab tu diorang boleh set dalam kepala,

"aku melabur RM10,000 ni, dan aku sanggup kehilangan RM10,000 ni"

Pendapat Aku

Jadi, pada pendapat peribadi aku, sila penuhi keempat-empat perkara tersebut sebelum anda menggunakan mana-mana tool pelaburan. orait?

Yang untung anda sendiri.

Yang rugi pon anda sendiri.

p/s : ok, aku ngaku aku x sanggup rugi sampai RM10,000 ya, hehehe.

5 comments:

  1. betul, aku setuju. pelaburan ini merupakan satu 'serangan' dalam 'peperangan' kewangan. Sebelum 'serangan', perlu ada 'pertahanan'yang kukuh..

    ReplyDelete
  2. serangan kuat, pertahanan rapuh, jadilah macam Argentina.

    pertahanan kukuh, serangan ala kadar, jadilah macam paraguay.

    serangan mantap, pertahanan mantap, jadilah macam LIVERPOOL.

    ooo, yeah :)

    ReplyDelete
  3. apahal nama liverpool naik huh??

    ReplyDelete
  4. Liverpool the best lah :)

    You'll Never Walk Alone.

    ReplyDelete
  5. livepool?? ye ke tuh?? hehe

    ReplyDelete